إعلان

مبارك يتناول قهوته داخل المحاكمة.. و"آسف يا ريس" ترد: "راجل مقاتل"

09:38 ص الثلاثاء 26 يناير 2016

الرئيس الأسبق حسني مبارك

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت-عبير القاضي:

أعلنت صفحة "آسف يا ريس"، عن الأسباب الحقيقية وراء تناول الرئيس الأسبق حسني مبارك، لكوب من القهوة أثناء محاكمته بقضية القصور الرئاسية.

وقالت صفحة "آسف ياريس" على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، "كان لينا الشرف كإدارة الصفحة إننا كنا حاضرين الجلسة اللى حصل فيها الواقعة وكنا شاهد عيان عليها أثناء الجلسة وللعلم دى كانت فى أول محاكمات "قضية القصور الرئاسية".

وأضافت:"اللى حصل أن الجلسة دى الرئيس مبارك كان حاضرها منذ الساعات الأولى لبدايتها وللأسف الشديد الجلسة فضلت شغالة ومستمرة من الساعة 10 صباحاً للساعة 7 مساءً مرافعات وشهادات، أيوة متستغربش فضلت مستمرة من الساعة 10 صباحاً للساعة 7 مساءً لك أن تتخيل أن رجل مريض يبلغ من العمر 86 سنة على كرسى مبيقدرش يتحرك قاعد من الساعة 10 صباحاً للساعة 7 مساء".

وتابعت الصفحة: "أثناء الجلسة وهى شغالة الرئيس مبارك حصلتله وعكة صحية شديدة جداً نتيجة التعب و الإرهاق وطول وقت الجلسة دخل على أثرها فى حالة إعياء شديد وكانت عبارة عن هبوط وانخفاض حاد فى ضغط الدم دخل على أثرها فى حالة إغماء بناءً عليه رفع القاضى الجلسة وأمر بأحضار الطاقم الطبى المعالج للرئيس مبارك فوراً".

واستكملت :"وصل الطاقم الطبى المعالج للرئيس مبارك على الفور إداله أدوية خاصة تظبط الضغط وكان من ضمن الحاجات اللى الدكتور طلبها من الرئيس مبارك أنه يعملها أنه يشرب فنجان قهوة علشان الضغط يتعدل ويتظبط، وبالفعل الرئيس مبارك دخل الجلسة بعد ما اخد أدوية الضغط وشرب فنجان القهوة جوه الجلسة" بناء على أوامر الدكتور" علشان ميعطلش الجلسة أكتر من كدة لا قال أنا تعبان ولا مش قادر أكمل بالعكس دخل يشرب الفنجان ويكمل الجلسة".

وأختتمت الصفحة، "راجل مقاتل فى الـ86 سنة من عمره دا يقعد من الساعة 10 الصبح للساعة 7 مساءً على كرسى مبيقدرش يتحرك ويحصله عملية إغماء وتعب وفوق ده كله يدخل يكمل الجلسة دا ملهوش إلا معنى واحد إنه راجل مقاتل محارب وإن هو دا حقيقى حسنى مبارك".

الثانويه العامه وأخبار التعليم

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان