إعلان

بلال وإينو والغندور.. كيف رد حسام البدري على اتهامات النجوم؟

08:46 م الثلاثاء 05 أبريل 2022

حسام البدري

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب - مينا غالي:

رد الكابتن حسام البدري، المدير الفني السابق لمنتخب مصر، على اتهامات عدد من اللاعبين له، خلال استضافته ببرنامج العرافة على قناة المحور مع بسمة وهبة.

وقال البدري ردا على اتهامات أحمد بلال له بمجاملة الناشئين على حساب النجوم: "حتة إني بطلع ناشئين دي حاجة تبسطني لتجديد دماء الفريق، لكن عمري ما أستغنى عن النجوم الكبار".

وأضاف البدري: "لما كنت مدرب مساعد مع مانويل جوزيه في أول سنة، عملنا معسكر الإعداد في أهلي مدينة نصر، وكنا بنحط أسماء القائمة، وحينما جاء اسم أحمد بلال كان خارج القائمة لكن أنا اللي صممت على وجوده وكان لسه ناشئ، وقلت ده هيبقى نجم، وبعدها بعامين حصل على هداف الدوري".

وتابع:"لما دربت إنبي كان بلال خارج الأهلي وكنت بحاول أساعده رغم اقتناعي بأن قدراته البدنية قلت لكن قدراته الفنية جيدة، وفي وقت بحاول أساعد فيه اللاعبين النجوم".

وقال: "اشتغلت فترات وسنوات كثيرة مع أجيال متعددة وكل الحتت اللي بروحها بتنافس على بطولات، وبالتالي لي حسابات بتختلف دائما".

ورد على معتز اينو بأنه سبب رحيله عن الأهلي قائلا: "وقتها كانت حالة إينو قلت، وأنا اللي جبته الأهلي".

كما رد على خالد الغندور بأنه رفض إجراء مداخلة معه وقال مين خالد الغندور ده، قائلا: "ده مش أسلوبي أنا مقولش كده، لكن لما أكون مدرب للمنتخب لي حساباتي ومينفعش أطلع كل شوية".

الثانويه العامه وأخبار التعليم

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان