إعلان

"ايه اللي حصل في جمصة؟".. تعليقات الجمهور على مسلسل "الصفارة" بعد انتهاء الجزء الأول

12:22 م الجمعة 07 أبريل 2023

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- هاني صابر:

أشاد الجمهور بمسلسل "الصفارة" الذي يخوض بطولته الفنان أحمد أمين، بعد عرض الحلقة الأخيرة من العمل المكون من 15 حلقة، وتم عرضه في موسم دراما رمضان 2023 على شاشة قناة " dmc".

وقبل عرض الحلقة الأخيرة من أحداث الجزء الأول من مسلسل الصفارة، تسائل الجمهور عن الجملة التي شهدها العمل في أحداثه وهي ( إيه اللي حصل في جمصة؟)، ولكن لم تجيب الحلقة الأخيرة على هذا السؤال، ولكن صناع المسلسل نوهوا بأن هناك جزء ثاني من مسلسل الصفارة يحمل اسم "الصفارة 2 - ايه اللي حصل في جمصة".

وجاءت تعليقات الجمهور بعد عرض الحلقة الأخيرة من مسلسل الصفارة، كالتالي: "وانتهت رحلة مسلسل الصفارة سريعا بعد ما قدم فكرة ممتعة أوي مشوفناش زيها كتير عندنا بطريقة خفيفة وجميلة وكوميدية جدا مع اني شايف ان الفكرة دي كان ممكن بسهولة تتعمل في ٣٠ حلقة بسبب تعدد القصص خصوصا ان فيه قصص خلصت بسرعة لكن في نفس الوقت مبسوط بال١٥ حلقة انه انتهى بدون مط او زهق".

ومن بين التعليقات أيضا: "يعني إيه آخر حلقة من مسلسل الصفارة، يا شفيق، يا وجيه، طيب حد يقولنا إيه اللي حصل في جمصة طيب!، كنتوا عاملين جو حلو في البيت والله " ، "مسلسل الصفارة، كل حلقة بتقول أحمد أمين عبقرينو في الكوميديا" ، "مسلسل الصفارة يفوز بأجمل مسلسل السنادي بجد".

كما تضمنت التعليقات: "عموما مسلسل الصفارة فعلا مسلسل جميل وهفتقده" ، "علاقة شفيق ووجيه اللي في مسلسل الصفارة دي أفضل علاقة أخ كبير بأخوه الصغير شفتها في حياتي بجد"، "قصة مسلسل الصفارة هي من أجمل القصص اللي شوفتها في حياتي، الانسان دايمًا بيسعى للحياة المثالية الكاملة اللي مفيهاش وجع و لا زعل و لا مشاكل، و بينسى اننا في الدنيا مش في الجنة! اللي ربنا بعده عنك وانت شايفه نهاية العالم كان بداية لخطة احسن ربنا كاتبهالك".

مسلسل "الصفارة" عرض حصريا على شاشة dmc، وهو من بطولة أحمد أمين وطه دسوقي وحاتم صلاح وآية سماحة، كتابة سارة هجرس وشريف عبد الفتاح وعبد الرحمن جاويش.

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان