إعلان

وائل جسار لـ"الستات ميعرفوش يكدبوا": أعشق مصر وشعبها واتربيت على الأعمال المصرية وجورج وسوف قالي وفاة ابني كسرتني

02:00 ص الإثنين 09 يناير 2023

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- منال الجيوشي:

وجه الفنان الكبير وائل جسار التحية لمصر وشعبها، قائلاً: "أنا أعشق مصر منذ طفولتي، وأعشق الشعب المصري، وتربيت على المسلسلات والأفلام المصرية والأغاني المصرية لكل النجوم العمالقة المصريين، لحبي لمصر وشعبها كبير ومش كلام بقوله في الهواء، أنا عاشق لأرض مصر".

وقال الفنان وائل جسار خلال مداخلة مع "برنامج الستات ميعرفوش يكدبوا" على قناة CBC التي قدمتها منى عبد الغني وهبة الأباصيري، أتقدم بخالص العزاء لسلطان الطرب الفنان الكبير جورج وسوف وعائلته الكريمة ، في وفاة ابنه "وديع"، الوفاة الحقيقة صدمة كبيرة لكل الناس مفيش حد مصدق اللي حصل، الوفاة حصلت بسرعة كبيرة، وأنا عزيته وقلت له إحنا جنبك وإحنا بنحبك، وهو قالي: "والله العظيم وفاة وديع كسرتني لأنه كان سندي ورفيق دربي".

وأشار الفنان وائل جسار إلى أنه يستعد حاليا لإحياء حفل فني خلال الأيام القادمة في دولة الإمارات، قائلاً: "أغنيتي الأخيرة لو تخاصمني حققت نجاحات كبيرة في الفترة اللي فاتت، والفترة الجاية عندي أكتر من حفلة في السعودية وجولة في أوروبا وهقدم حفلات في بلجيكا وفرنسا وهولندا وألمانيا".

وتحدث جسار عن موهبة ابنته "ماري لين" في الغناء، قائلاً: "إمبارح سمعتني أغنية باللغة الإنجليزية والحقيقة إحساسها رائع ومغلطتش ولا غلطة في الأغنية، هي دلوقتي 16 سنة، وأنا قلت لها ركزي في دراستك في الوقت الحالي لأني لا أحبذ دخولها مجال الفن في الوقت الحالي، وأنا مع أنها تغني وتعمل حاجة للجمهور بدون الإنشغال بشكل كامل في الفن، أنا أعتز بالفن والفنانين لكن الفن مرهق ومتعب وبيخلي الفنان مشغول طوال 24 ساعة يومياً".

وعن أمنياته في العام الجديد 2023، قال الفنان وائل جسار: "أولا بتمنى لبلدي لبنان السلام، وأن يتحسن الوضع الاقتصادي في لبنان خاصة أن سعر الدولار ارتفاع بشكل كبير، وأتمنى الوضع يتحسن أكتر ببلدي، وبقول لكل المصريين والوطن العربي كل عام وأنت بألف خير وإن شاء الله 2023 تكون سنة خير وبركة".

ووجه الفنان وائل جسار رسالة هامة للأزواج لتستمر حياتهم فى سعادة، قائلاً: "أقول لهم حبوا بعضكم قد ما تقدروا، أهم حاجة هو الثقة المتبادلة بين الطرفين، وطبعا لازم دايما يجددوا حبهم يعني لازم دايما يكون في حاجات جديدة، اللي ما تخليهمش يملوا من بعضهم، ونجاح الحياة الزوجية فى أيد الطرفين الراجل والست، ولازم يكون فى تفاهم وتنسيق بين الطرفين فى كل الأمور

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان