كأس رابطة الأندية المحترفة
الاتحاد السكندري

الاتحاد السكندري

- -
19:00
فاركو

فاركو

كأس رابطة الأندية المحترفة
غزل المحلة

غزل المحلة

- -
16:00
الإسماعيلي

الإسماعيلي

جميع المباريات

إعلان

Couples الدوري المصري.."راحت أسوان عشان تاخد الموافقة من أهلي".. قصة حب شيكابالا وسارة (صور وفيديو)

07:26 م الخميس 05 سبتمبر 2024

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت - نهى خورشيد

رمت سارة صاحبة الملامح الخمرية والشعر الأشقر، سهامها لتخطف قلب ساحر القلعة البيضاء محمود عبدالرزاق شيكابالا قائد الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك، ليقع في حبها من أول نظرة، على طريقة الشعار الخاص بالنادي.

ويعتبر محمود عبدالرزاق شيكابالا وزوجته سارة من أشهر الـ couples الزمالكاوية في الرياضة، حيث يخطف تواجدهم سوياً دائماً أنظار عشاق ومتابعي كرة القدم وبالتحديد جماهير القلعة البيضاء.

وحكي شيكابالا قصة تعرفه على زوجته خلال استضافته في أحد حلقات برنامج "صاحبة السعادة" المذاع عبر قناة "cbc" :"سارة أنا عرفتها صدفة، هي مكانتش بتيجي مصر غير كل تلات اربع، سبع سنين، هي مصرية كندية، عايشة في كندا".

وأضاف:" كانت جاية لواحد صاحبي خاطب صاحبتها، والكتب الكتاب كان في مصر، فمين الفاضي يجيبها من المطار أنا، بس اشترطت أشوف صورتها الأول علشان اجبها من المطار، وقلتلهم هجبها وهتجوزها وجبتها وما فتحتش بوقي طول الطريق وهي ولا تعرف أنا مين".

وتابع :" بعد لما وصلنا وقابلنا صاحبنا كنا في مكان بنشرب حاجة، هى اخدت بالها أن الناس عايزة تتصور معايا في أنت مين بقى، فعرفت بعد كدا أني لاعب كرة، وفي نفس الأسبوع اللي كانت موجودة في قولتلها انا عايز أتجوزك".

وأكمل ساحر الزمالك حديثه:" حبينا بعض من أول نظرة وأنا لاعيب حريف برضو بقي وجبتها ودي كانت اول مرة اشوفها وبعدها تقابلنا كتير".

كما تحدث شيكابالا عن زواجه من سارة في تصريحات لبرنامج " الحكاية": خلتها تروح أسوان قبل جوازنا وتقعد مع أخواتي وتشوف البلد والأجواء، وعلشان كمان لازم تاخد الموافقة من عائلتي، شافت بقي حاجات مشفتهاش قبل كده".

وأضاف:"هي ملهاش في الكرة، بس هي بدأت تتفرج وتابع بعد جوازنا، مش مصدقة الناس بتتصور مع آدم ليه، مستغربة من اللي بيحصل في الرياضة المصرية وخاصة ضدي وضد الزمالك".

واحتفل شيكابالا بخطيبته علي سارة في شهر ديسمبر عام 2017، في حفل أقيم علي الطريقة النوبية في أحد الفنادق على النيل بمدينة أسوان.

في شهر أغسطس 2018، تزوج الثنائي في حفل شهد حضور عدد من نجوم الكرة والقلعة البيضاء، ورزق شيكابالا بطفلين هم "آدم ونوح".

ودائما ما تدعم سارة زوجها من المدرجات ووتواجد في جميع مباريات شيكابالا الحاسمة ، وشاركته خلال تتويج الزمالك بالدوري المصري موسم 2022، وكذلك بطولة كأس الكونفدرالية الأخيرة التي توج بها الفارس الأبيض في 2024 على حساب نهضة بركان المغربي.

كما يشارك شيكابالا متابعيه عبر مواقع التواصل الاجتماعي بالصور العائلة في مختلف المناسبات والتي يظهر فيها مدى تعلقه بزوجته وأبنائه.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان