إعلان

جمال العدل عن مشاركته بـ3 أعمال في رمضان:"كنت خايف من أحمد عيد في الشر"

01:40 م الثلاثاء 04 أبريل 2023

المنتج جمال العدل والنجم أحمد عيد

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- مروان الطيب:
حل المنتج جمال العدل ضيفاً بالبرنامج الإذاعي "نجوم رمضان أقربلك" والذي تقدمه الإعلامية إنجي علي وكشف خلاله عن مشاركاته بـ3 أعمال درامية دفعة واحدة بموسم رمضان هذا العام وهم "جميلة" و"1000 حمدالله على السلامة" و"عملة نادرة".

وقال جمال العدل في تصريحاته "لما بيبقى معانا بطل سنين متتالية ورا بعض زي يسرا ونيللي، بتبقى كل سنة بنقعد نفكر هنقدمهم ازاي والسنة اللي فاتت قدمناها في فاتن أمل حربي ونجح نجاح ساحق والرئيس السيسي تكرم وغير قانون المرأة عشانه، كل سنة بنحاول نوديها في منطقة تمثيل الناس ماشفتهاش فيها قبل كده".

واستكمل "جاء الاقتراح من محمد جمال العدل انها تمثل دور صعيدي السنة دي وذلك بعدما تعاونا من قبل بمسلسل فاتن امل حربي وانهم ارتاحوا مع بعض في الشغل، والعمل ده 50% منه لماندو العدل وهو اللي اتحمس للموضوع من البداية".

وأضاف جمال "ماندو هو السبب وراء عودة أحمد عيد وفي دور مغاير تماماً عن أي حاجة قدمها قبل كده، ومش أول مرة يعمل الموضوع ده عملها قبل كده مع محمد ثروت في بين السما والأرض".

وانهى حديثه قائلاً "الصورة الذهنية عند الجمهور لأحمد عيد إنه كوميديان عشان تجيبوا كده شرير أوي ما دخلش دماغي بصراحة عشان ماندو يصر بعدها، وأحمد كان لطيف جداً وكنت خايف من أجره في البداية لكن هو قالي مش عاوز فلوس، وعمل الدور أحسن بكتير من ما كنت أتصور".

ويمثل مسلسل "عملة نادرة" عودة أحمد عيد للدراما التليفزيونية بعد غياب قرابة الـ 8سنوات ليقدم من خلاله دور مختلف كلياً عن كل ما قدمه بمسيرته الفنية وسط سعادة الآلاف من محبي عيد بعودة النجم الكبير.

"عملة نادرة" تدور أحداثه حول تنافس عائلتان في نجع عبد الجبار على السلطة والثروة، وتتأجج بينهم الصراعات بسبب زواج يحدث بين طرفين من العائلتين، ويشارك ببطولة المسلسل كلاً من النجم جمال سليان، كمال أبو رية، ندى موسي، مريم الخشت، تأليف مدحت العدل، وإخراج محمد جمال العدل.

يذكر أن أخر أعمال أحمد عيد الفنية كانت بمسرحية "اخطف مراتي ولك تحياتي" والتي عرضت بموسم الرياض خلال العام الماضي.

View this post on Instagram

A post shared by NogoumFM (@nogoumfm)

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان