إعلان

السيسي يوجه التحية شباب "أسمعونا".. والمبادرة ترد: مكملين

03:36 م السبت 07 مارس 2015

الرئيس عبد الفتاح السيسي

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- إبراهيم عياد:

وجه الرئيس عبد الفتاح السيسي، في تدوينة على صفحته الرسمية بموقع "فيسبوك"، التحية و التقدير للمجهود المبذول من شباب مبادرة "أسمعونا" في تنمية القري الاكثر إحتياجا، قائلاً : "نموذج محترم لشباب مصر".

ورداً على تغريدة الرئيس، قالت مباردة "أسمعونا" : "سيادة الرئيس .. باسم كل الدعوات والابتسامات والفرحة اللي كانت في عيون مواطنين مصريين بسطاء.. بنشكرك على التحية .. وبنوعد بلدنا مانقصرش في حقها لوجه الله أولا وأخيرا.. مكملين .. وشكرا سيادة الرئيس".

وأضافت المبادرة "عارفين لما 50 شاب وشابة ينزلوا من بيوتهم على مدار شهور عشان يبنوا في البلد بعيدا عن أي حسابات سياسية .. عارفين لما يجمعوا الحكومة مع منظمات المجتمع المدني مع المؤسسات الخيرية مع المبادرات الشبابية عشان خاطر بني آدمين ما تعرفهومش .. طب عارفين ضحكة طفل رجعتله بعد ما رجع المدرسة .. ودعاء أسرة بعد ما بقت تعيش في بيت محترم وناس بتيجي تمحو أميتهم وقوافل طبية بتنزلهم عشان تعالجهم مجانا ومشاريع صغيرة بتتوزع عليهم".

وتابعت :" طب تعرف بقى لما ما تبقتش منتظر شكر من أي حد عشان شعارنا هي لله بس تفاجأ بتحية زي دي من الرئيس عبد الفتاح السيسي شخصيا".

جدير بالذكر أن حملة "اسمعونا" معنية بإعادة بث الأمل على الساحة الوطنية بعيدا عن السياسة عن طريق تقديم و تبني و تنفيذ مبادرات شعبية على أرض الواقع.

الرئيس عبد الفتاح السيسي

الثانويه العامه وأخبار التعليم

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان