إعلان

بكري: أتمنى إجراء تعديل وزاري.. فيه ناس كفاية عليها وفيه ناس خربت الدنيا

08:21 م الخميس 06 يناير 2022
بكري: أتمنى إجراء تعديل وزاري.. فيه ناس كفاية عليها وفيه ناس خربت الدنيا

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب – معتز عباس:

قال الإعلامى مصطفى بكري إنه يتمنى إجراء تعديل وزاري قريبًا، مؤكدًا أن فريق العمل المعاون للرئيس عبد الفتاح السيسي يجب أن يكون على قدر المسؤولية.

وأضاف "بكري"، خلال تقديم برنامج "حقائق وأسرار"، المذاع على قناة "صدى البلد"، اليوم الخميس، قائلًا": "لازم المواطن المصري في الوضع الحالي يتحسس الخطى وينظر للمشاكل لان الدنيا مش مستحملة... نعم في فرق شغالة في البلد لكن الحرص على الدولة لازم يكون في أذهان كل الناس"، متابعًا: "الكلام دا بنقوله لوجه الله.. لأن الدنيا مش كلها تمام لا في مشاكل وعلينا أن نواجهها عشان بلدنا والرئيس السيسي".

وأكمل: "أتمنى إجراء تعديل وزاري قريب لأن فيه ناس كفاية عليها وفيه ناس خربت الدنيا.. لكن إحنا بشر وممكن نخطئ حتى لو بحسن نية، والسيسي قال إن الفاسد مش بيسرق المال العام فقط لكن اللي مش بيعمل شغله ده شخص فاسد، والناس عايزة اللي يقف حواليها ويطبطب عليهم".

وأوضح أن الرئيس عبدالفتاح السيسى، في لفتة إنسانية وجه بتقديم هدية عينية وباقة ورد لسيدة الشهامة المصرية بشرى سرور على حسن، والتي ضربت نموذجًا رائعًا يضم النماذج المشرفة للمرأة المصرية الأصيلة، حيث لم تقف السيدة موقف المتفرج أمام محاولة الاعتداء على طفلتين صغيرتين بغرض سرقتها في حلوان وهو ما يؤكد أن الرئيس يتابع كل التفاصيل ويجب أن يكون كل المسئولين على قدر المطلوب.

الثانويه العامه وأخبار التعليم

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان