إعلان

نادية مصطفى: سعيد أرتيست مستعد يبوس فوق راس هاني شاكر عشان يرجع في استقالته

06:56 م الثلاثاء 28 يونيو 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب – وائل توفيق:

كشفت الفنانة نادية مصطفى، عضو مجلس إدارة نقابة المهن الموسيقية، عن كواليس مؤتمر اعتذار مطرب المهرجانات حسن شاكوش لشعبة الإيقاع بالنقابة.

وقالت نادية مصطفى في تصريحات خاصة لـ "مصراوي": "عملنا المؤتمر إرضاء لشعبة الإيقاع، اللي هي جزء وقطاع كبير من الجمعية العمومية في النقابة، وده حصل إرضاء ليهم وردا لكرامتهم، جبنا شاكوش وأجبرناه إن هو يعتذر واعتذر، ومكنش فيه اتفاق أن سعيد أرتيست يقعد يقول ليه ومش ليه؟ ومين مضى؟ ومين ممضاش؟ إنت عامل المؤتمر علشان الولد يعتذر وإنت تقبل الاعتذار، فقط لا غير، لكن إنت تقعد تناقش النقيب والمجلس، أصل إنت قولت وأطلعلك الرسالة، إيه ده؟ إيه ده؟، وهو اللي اقترح أصلا المؤتمر، طب عملنا المؤتمر يا حج سعيد إرضاء ليك ولكل زمايلنا في شعبة الإيقاع، وعلى فكرة في جزء كبير منهم مكانش موافق باللي حصل ده، وهو نفسه سعيد مكانش متخيل إن الموقف ممكن يتطور للدرجة دي".

وأضافت: "سعيد بعد ما سمع إن ممكن الأستاذ هاني شاكر يستقيل قال أنا مستعد أروح أبوس فوق راسه، علشان يرجع في استقالته".

وشهدت نقابة المهن الموسيقية، خلال الأيام الماضية، حالة من الغضب منذ الإعلان عن إعادة منح مطرب المهرجانات حسن شاكوش، التصريح السنوي بالغناء، ووصل الأمر إلى دعوة بعض أعضاء الجمعية العمومية، لفرض الحراسة على النقابة، وهو ما جعل النقيب هاني شاكر يقيم مؤتمرا صحفيا للصلح بين شاكوش وأعضاء شعبة عازفي الإيقاع للاعتذار أمام الجميع، ولكن وقعت مشادات كلامية خلال المؤتمر أدت إلى إعلان النقيب هاني شاكر استقالته من منصبه.

اقرأ أيضا: "وشه بقى لون التيشرت ومبيردش".. نادية مصطفى تكشف ما حدث لهاني شاكر بعد مؤتمر شاكوش

اقرأ أيضا: فيديو| تامر حسني يكشف عن الإعلان الرسمي الثاني لفيلم "بحبك"

فيديو قد يعجبك: