إعلان

بتقنية الهولجرام للمرة الأولى.. تامر حسني: قدمنا حفلا للتاريخ

03:51 م الإثنين 13 ديسمبر 2021

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب-مصطفى حمزة:

وصف الفنان تامر حسني الحفل الذي أحياه في جامعة مصر مساء أمس الأحد، أنه حفل للتاريخ، مؤكدا أنه عمل مع فريق الإعداد لتحقيق أرقام عالمية.

تامر حسني عبر صفحته في موقع فيسبوك، كتب: "حفلة جامعة مصر هي فعلاً حفلة للتاريخ لأسباب كتير، هي مكانتش حفلة هي كانت تحدي من كل العناصر اللي اشتغلت فيها إننا نحقق أرقام عالمية لأول مرة تحصل، وهي عرض المسرح كان ٧٠ متر، ونفذه المهندس المتميز تامر فوزي، والشاشات المستخدمة ٧٠ متر في ارتفاع ٢٥ متر، و نفذها المبهر وليد الحريري، ولأول مره بقدم تقنية الهولوجرام مع العباقرة فايز أباظة ومحمد محفوظ ، وطبعاً مساحات خيالية زي دي للأمانة أي مهندس صوت كنت بقوله عليها، كان بيخاف ويقولي مستحيل ولكن عملاق زي المهندس عماد نبيل ميعرفش مستحيل هو وفريقه المتميز أحمد عبدالقادر وعمرو خيري".

وأضاف: "أما بقى أحمد عصام فهو فعلاً كان بيتعامل مع الحدث إنه افتتاح كاس عالم عشان هو فنان استثنائي في مجاله كسر كل القواعد والأرقام، كانت أصعب حفلات حياتي كنت بغني وبلف على كل أرجاء استاد الكورة، عشان أوصل لكل الناس على قد ما أقدر يعني كنت بلف التراك بغني لمدة ساعتين متواصل من حماس وتركيز".

الفنان تامر حسني تابع: "مستني تصوير الحدث ده من المتميز أستاذ ألفي وبشكر نادين وفريقها الاستعراضي، وشركة الأمن المتميز اللي تعب جداً جداً هو فريقه عشان العدد الأسطوري ده، وطبعاً كل الشكر لتأمين رجال الداخلية اللي سهروا يومين يحضروا في التأمين الشامل بكل مداخل ومخارج الجامعة والمنطقة كلها".

واختتم تامر حسني حديثه قائلا: "شكراً فريق عملي و فرقتي أخواتي حبايب قلبي اللي استجابوا لكل فكره قلتها، ونفذوها في أجمل لوحة، شكراً أستاذ محمد فودة على حماسك في كل كلمة، اللي كنت حاسه حماس أب لإبنه، كل الشكر لطلاب الجامعة على الرقي والتنظيم والروح العظيمة اللي شوفتها منهم، ومستني تطمنوني على درجات أعمال السنة اللي طلبتها لكم لأنكم تستاهلوا، شكراً ضيوف الجامعة الكرام شكراً جامعة مصر العريقة أستاذ خالد الطوخي".

حفل الفنان تامر حسني، كان من المقرر إقامته مساء الأربعاء الماضي، وتم تأجيله بسبب سوء الأحوال الجوية، وأقيم مساء أمس الأحد، وقدم به مجموعة من أشهر أغانيه.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان