إعلان

أحمد عبد العزيز عن حكاية "أوضة وصالة": "واقعية وتمس الناس" (فيديو)

05:00 ص الإثنين 13 ديسمبر 2021

أحمد عبد العزيز

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب - هاني صابر :

تحدث الفنان القدير أحمد عبد العزيز، عن تجربته ببطولة حكاية "أوضة وصالة" بمسلسل "نصيبي وقسمتك 4".

وقال عبد العزيز، مع الإعلامي سيد علي مقدم برنامج "حضرة المواطن": "ما زال هناك كتاب بيكتبوا الدراما من أجل الدراما مش بالتفصيل لفلان أو فلانة، وده اللي أنا شوفته في كتابات عمرو محمود ياسين لما تابعت بعض حلقات المسلسل في الأول، ولما قريت الحلقات اللي عملتها، حكاية أوضة وصالة".

وتابع: "التسويق هي مهمة طول الوقت مش الأيام دي بس، ومش في مصر بس، هي مهمة في المهنة بشكل عام، أنا بليد فيها شوية، وعندي وجهة نظر تانية مختلفة، يمكن مش الصواب ولكن مريحاني، إن أنا شغلي بيعرض نفسه، وبالتالي لما يكون في حد عايزني في عمل لأنه شاف شغلي فلقاني مناسب للعمل هيقولي، لأنه ربما يكون هذا العرض على الآخرين، وهذا النشاط التسويقي مطلوب، ولكن ربما يتفهم غلط".

وأضاف: "بمجرد ما حكالي عمرو محمود ياسين، لقيت الموضوع جميل وفيه واقعية ويمس الناس ومش غريب، ومن حسن الحظ إني تعرفت على المخرج عصام نصار، وإن شاء الله هيبقاله شأن كويس، وعنده خبرة وتجربة، وشاطر كمخرج".

بدأت قناة ON عرض أولى حلقات العمل في 11 ديسمبر الجاري، وتُعد حكاية "أوضة وصالة" من مسلسل "نصيبي وقسمتك 4"، من تأليف عمرو محمود ياسين، ويشارك في بطولتها أنعام سالوسة، رشدي الشامي، وأحمد عبد العزيز وغيرهم، ومن إخراج عصام نصار.

فيديو قد يعجبك: