إعلان

"غيرت حياتي عشان ابني".. ماذا قال جورج الراسي في آخر لقاء؟ (فيديو)

08:31 م السبت 27 أغسطس 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- وائل توفيق:

أعادت قناة "mtv" نشر مقطع فيديو من آخر مقابلة تلفزيونية ظهر فيها الفنان جورج الراسي، الذي توفى اليوم إثر تعرضه لحادث سير، عقب عودته من إحياء حفل غنائي في سوريا.

وقال جورج الراسي أثناء استضافته في برنامج" مشاهير": "كتير بيقولي إن اللي على قلبك على لسانك، وأنا ولا مرة جمعتني علاقة بأي شخص وكنت بفكر أوصل لحاجة معينة، الطريق بياخدنا لحاجات معينة مش بنكون عارفيها، وأنا ما بقدر أكون مع أي حد إلا لو كنت بحبه، العلاقات اللي بتخلص في أسبوع أو أسبوعين، ويلا بنتسلى، مفيش منها فايدة".

وأضاف "الراسي": "مع إني شهرتي في الأول خالص كانوا بيقول مين الأزعر ده، وأنا وقتها كنت شخص 16 سنة من عيلة متواضعة، فجأة صار معه كل الملايين دي والشهرة، حسيت إني عاوز أحتل القلعة، وياما هنا ياما هناك، أكلت بعدها 100 كف في حياتي، بعدين فهمت إن الحياة مش كده".

واستكمل: "ولما تولد ابني، مبقاش يفرق معايا أي حاجة في الدنيا، حتى الفن اللي كنت شايفة حاجة كبيرة، والشهرة، مبقوش يعنولي أي شيء، وغبت 4 سنين وقت الكورونا وقبلها، وتغيرت، لإني غيرت كل شيء في حياتي، مش عشاني، عشان ابني، اللي بكره هنروح نعمل رياضة أنا وهو، ورجعت بقيت رياضي وانتبهت لنفسي بعد ما تغيرت شوية في الأول بسبب الشهرة".

ولقي الفنان اللبناني جورج الراسي البالغ من العمر 42 عامًا، مصرعه صباح اليوم السبت، بعدما اصطدمت سيارته بالحاجز الوسط على الطريق الفاصل بين الحدود اللبنانية والسورية.

كما توفيت معه في الحادث سيدة شابة تدعى زينة كانت بداخل السيارة التي يقودها الفنان جورج الراسي.

ومن أشهر أغاني الفنان جورج الراسي: "بتمرق تتغندر، أنت اختياري، جايي لعنديك، قلبك حكم، زمان زمان، كيف أوصفك، ضعف العاشقين، استحالة، وأنا قاصد" وغيرها.

View this post on Instagram

A post shared by MTV Lebanon (@mtvlebanon)

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان