إعلان

مهرجان الموسيقى العربية.. الجمهور لـ مي فاروق: إيه الحلاوة دي.. وترد: بداية مبشرة جدا

10:54 م الجمعة 21 أكتوبر 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- منى الموجي:

افتتحت الفنانة مي فاروق الفاصل الثاني من حفل الليلة الثانية لمهرجان الموسيقى العربية، المُقام اليوم الجمعة ٢١ أكتوبر على مسرح النافورة في دار الأوبرا المصرية، بأغنية "بكرة يا حبيبي" للمطربة وردة الجزائرية.

ورحبت مي عقب انتهاء الأغنية بالحضور، ليقاطعها الجمهور "إيه الحلاوة دي"، وتعلق هي "دي بداية مبشرة جدا. كل مهرجان وحضراتكم بخير واحشني مسرح الأوبرا، وجمهور المهرجان وحشتوني جدا".

وتابعت مي "يارب أكون دائما مصدر سعادة ليكم زي ما أنتم دايما بتدوني طاقة وبتفرحوني،

وألف مبروك الدورة ٣١ من مهرجان الموسيقى، أنا بنت من أبناء المهرجان، وبتشرف وعايزة أشكر وزيرة الثقافة الدكتورة نيفين الكيلاني، والدكتور مجدي صابر رئيس الأوبرا، وحبيبتي وصديقتي العزيزة جيهان مرسي مدير المهرجان، وأشكر كل الفنانين المحترمين اللي على المسرح فرد فرد لأنهم تعبوا معايا جدا".

أضافت "والشكر الخاص جدا للغالي على قلبي وأنا بنت من بناته، وبتشرف وسعيدة اني بعمل الحفلة مع أبويا الروحي، وأول واحد وقفني على المسرح المايسترو الكبير سليم سحاب".

ويتضمن فاصل مي الغنائي عددا من الأغاني القديمة والجديدة لها ولكبار المطربين، بينها: "خايف أقول اللي في قلبي، آه يا طير، يا شمس يا منورة غيبي، كلمني طمني، بتسأل ليه عليا، سلم علي، حبيبتي من ضفايرها"، وميدلي أم كلثوم.

وأحيا الفاصل الأول الفنانة سارة سحاب، والمطرب الكبير فؤاد زبادي.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان