إعلان

الحاجة نبيلة: الزعيم عادل إمام سماني "بلبلة الشرقية" ونفسي أشوفه- فيديو

01:13 ص الثلاثاء 13 سبتمبر 2022
الحاجة نبيلة: الزعيم عادل إمام سماني "بلبلة الشرقية" ونفسي أشوفه- فيديو

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد أبوالمجد:

استضافت الإعلامية إسعاد يوسف، الحاجة نبيلة المعروفة بـ "بلبلة الشرقية" خلال حلقة برنامجها "صاحبة السعادة" على فضائية "دي إم سي".

وكشفت الحاجة نبيلة عن سبب تسميتها بـ "بلبلة الشرقية" قائلة: "الزعيم عادل إمام هو من أطلق علي هذا الاسم"، مشيرة إلى أن عادل إمام شاهد بعض أغانيها على مواقع التواصل الاجتماعي، قائلة: "ابني صورني ورفعلي فيديو وأنا بغني وشافني عادل إمام وقال عليا الاسم دا".

وقالت الحاجة نبيلة: "كنت بحفظ الأغاني وأنا مع أمي في الغيط من صغري وكنت بغني وأنا بجمع القطن لأني بشتغل في الغيطان، وفي يوم لقيت ابني جاي وكنت بعمل بامية وبحشي بتنجان وكنت بغني للبامية والبتنجان وقالي حسك جميل يا أمي تعالي نطلعك تغني زي الناس".

وأضافت: "ولادي متجوزين وصورني بالتليفون وجه وقالي افرحي يا أمي جالك ترنج، وكنت بحسب أنه يقصد الهدوم، قالي دا ترند غنا وحسيت نفسي في مياه وطلعت وفهمت إنه بتاع الغناء والناس بتشيع لبعض الأغاني وبقيت فرحانة ومش طايقة الفرحة".

وأوضحت: "ابني فنان وبيغني في الأفراح وكنت قاعدة في يوم لقيت الاستاذ عادل إمام بيقول الحاجة نبيلة دي ببلة الشرقية، وقال الست اللي بتغني دي هي بلبلة الشرقية وأنا نفسي أشوفه"، مؤكدًة: "مروحتش أفراح قبل كده بس روحت الحنة بتاعت العرايس وبغني فلاحي".

فيديو قد يعجبك: