إعلان

فاروق فلوكس: "بقالي 5 سنوات مش شغال".. وأناشد أشرف عبدالباقي يعمل مسرحية عن فؤاد المهندس

12:25 ص الإثنين 14 فبراير 2022
فاروق فلوكس: "بقالي 5 سنوات مش شغال".. وأناشد أشرف عبدالباقي يعمل مسرحية عن فؤاد المهندس

إبحث عن لوجو مصراوي داخل الموقع يومياً خلال شهر رمضان للفوز بجائزة

تسجيل الدخول

كتب – معتز عباس:

قال الفنان فاروق فلوكس إنه لا يمارس التمثيل منذ 5 أعوام ويمكث في المنزل، مضيفًا: "أنا راجل قدري، وأؤمن بقدر الله، ولو لقيت دلوقتي دور مناسب ليا هعمله".

وأضاف "فلوكس"، خلال لقائه ببرنامج "كلمة أخيرة"، المذاع عبر فضائية "أون إي"، اليوم الأحد، أن الجيل القديم ممكن يفيد الجيل الجديد، قائلاً: "رغم أني قاعد بقالي 5 سنوات في البيت بس زعلان وأنا مش غني وعايش على معاشي بتاع الهندسة ومن غيره كنت هلوص وعايش بحب الناس وتقديرهم ليا".

واستطرد: "أنا مش بقول كده نوع من الشكوى، الفنان الكبير حمزة الشيمي قبل وفاته قال لي إحنا بقينا خردة.. وتكريمي كان لجيلي كله أنا اشتغلت مع كبار الناس ومنهم الريحاني والمهندس والست عقيلة راتب، متابعًا: "مافيش شغل بيجيني وأنا بكتب وألف وأترجم لكن في الفترة الأخيرة نظري لم يسعفني".

وكشف أن بعض فناني الجيل الجديد يرفضون الجيل القديم ولابد من إفادة العصر القديم للحديث، قائلاً: "ليه الفنان أسامة عباس ميتكرمش!.. ممكن مش عاوز يشتغل دلوقتي بس على الأقل يتكرم".

ووجه "فلوكس" نداء للفنان أشرف عبد الباقي، قائلًا: "أناشد الفنان أشرف عبدالباقي يعمل مسرحية كتبتها اسمها "عيد ميلاد فؤاد" عن الفنان الراحل فؤاد المهندس".

فيديو قد يعجبك: